Elokuu 2016

Terveiset kaikille, jotka ovat sattuneet eksymään Keminmaanialaisen jalkamatkailijan blogiin. Jatkossa ajattelin kirjailla ylös päiväkirjamaisesti harjoituksiani kuukausittain noiden kisakertomuksieni lisäksi – ja tulen samalla tulevaisuudessa myös kirjoittelemaan mm. hieman omista kokemuksistani, käyttämistäni varusteista ja kaikenlaisesta muustakin, mitä nyt milloinkin mieleeni juolahtaa.

Elokuuhan sujui vähän taas kilpaillen ja niistä toipuen sekä kavereiden edesottamuksia seuraten. Erittäin tyytyväinen olin suomalaisen Les Köykäset tiimin suoritukseen PTL:llä sekä suomalaisten UTMB suorituksiin, joista on pakko nostaa esille Anssi Auvisen kerrassaan upea juoksu tuolla Euroopan suurimmalla ja kauneimmalla satamailisella vuoristoultralla. Anssin aika 33.51h on mielestäni todella hieno suoritus ja upea palkinto pitkäjänteisestä työstä. Kerrassaan hienoa.

Vaan tässä Elokuun, ja hieman kyllä heinäkuunkin harjoittelusta:


25.7. Ma iltapäivä:
kevyttä juoksua 14.02km@5’39min/km, sis. 3 x 200m rennot vedot. Lämmin keli, mutta pilvistä.
26.7. Ti aamu: kevyttä juoksua 14.04km@5’38min/km, sis. 4 x 200m rennot vedot. Lämmin aamu, mutta pilvistä. Jalat tosi tyhjän oloiset. Ilta: reipasta kävelyä 5.18km/45.34min.
27.7. Ke aamu: kevyttä juoksua 7.28km@5’37min/km, lämmin ja kostea aamu. Iltapäivä: perusjuoksua 8.58km@4’52min/km, lämmin keli.
28.7. To aamu: kevyttä juoksua 18.04km@6’13min/km, aamulenkki Koskisen Pasin kanssa, tosi lämmintä jo aamusta.
29.7. Pe iltapäivä: reipasta/kovaa juoksua 9.57km@4’24min/km, vr + 3,2km@4’21min/km reipasta juoksua + 3,2km@3’53min/km kovaa juoksua + vr, lämmin keli.
30.7. La: lepo
31.7. Su aamupäivä: kevyttä juoksua 9.5km@5’29min/km, mistä 7.3km kevyttä ja loppuun 2.2km reippaampi pätkä ukkoskuuron yllättäessä.

1.8. Ma aamu: kevyttä juoksua 7.24km@5’37min/km, mukavan raikas aamu sadeyön jäljiltä.
2.8. Ti aamu: kevyttä juoksua 8.11km@5’29min/km, hyvä elokuinen juoksukeli.
3.8. Ke ilta: perusjuoksua 7.18km@4’32min/km, perinteinen pre-race lenkki eli seitsemisen kilsaa aerobisen kynnyksen tuntumassa, mutta kuitenkin alle – helposti ja kivasti tuli, eikä vauhtikaan omaan tasoon nähden hassumpaa.
4.8. To: lepo
5.8. Pe ilta: kevyttä juoksua 4.19km@5’21min/km, Tromson keskustasta sillan yli ja takaisin, jalkojen availua pitkän automatkan jälkeen.
6.8. La: Tromso Skyrace 50k
7.8. Su:
lepo

8.8. Ma: lepo, etureisissä tosi kovaa lihasarkuutta.
9.8. Ti: lepo, etureisissä tosi kovaa lihasarkuutta.
10.8. Ke: lepo, etureisissä tosi kovaa lihasarkuutta.
11.8. To: lepo, etureisissä lihasarkuutta, mutta alkaa helpottamaan.
12.8. Pe: tunnin hieronta jaloille ja lepo, hieronta avasi jalkasi mukavasti.
13.8. La: lepo
14.8. Su: lepo

15.8. Ma aamupäivä: reipasta mäkiharjoittelua maastossa 21.59km@6’56min/km, 1038m+.
16.8. Ti aamu: kevyttä juoksua kuntoradalla 7.61km@6’02min/km, kova tuuli aukeammilla paikoilla. Iltapäivä: kevyttä juoksua 7.63km@5’54min/km.
17.8. Ke aamu: kevyttä juoksua 8.02km@5’47/km, kova tuuli ja aika kylmää jo. Iltapäivä: juoksua 10.06km@5’02min/km sisältäen kovat 3x3min/3min vedot loppupuolella. Pari ensimmäistä vetoa n. 4’00min/km tahdilla ja viimeinen n. 3’40min/km tahdilla. Jalat aika ihmeissään pitkästä aikaa nopeammasta juoksusta.
18.8. To iltapäivä: reipasta juoksua 16.01km@4’54min/km, mistä reippaan osuus 12.9km@4’46min/km. Kiertelin läheistä n. 3,2km kierrosta ja koitin pidellä sykkeen 140-150 välissä, aina joka kiekan jälkeen otin pienen pätkän kävelyä. Tämä tällainen ensimmäinen ”täsmälenkki” Wihan 100km ajatellen.
19.8. Pe iltapäivä: kevyttä juoksua 20.04km@6’05min/km.
20.8. La: Lepo
21.8. Su: Lepo

22.8. Ma aamu: juoksumatolla vr + 3x2000m/500m + vr ja päälle 45min voimaharjoittelua jaloille sekä keskivartalolle. Kahden tonnin vetoja tein juoksumatolla ennen punttitreeniä 500m palautuksilla. Juoksumatto kertoo kyllä aina totuuden kunnosta verrattaessa edellisiin harjoituksiin ja sen perusteella en missään oikein hyvässä kunnossa tällä hetkellä kyllä ole. Kisat ja peruskuntoharjoittelun puute kisakaudelta painaa selkeästi kropassa. Lämmittelyksi 3km@6’00min/km(114). Sitten 2km@4’17min/km(155) + 500m@6’00min/km(144) + 2km@4’08min/km(162) + 500m@6’00min/km(151) + 2km@4’00min/km(168) + 3km@6’00min/km(147).  Syke korkea vauhteihin nähden eikä laske alas vetojen jälkeen = palautuminen on kesken kilpailuista ja peruskuntopohjaa on syöty. Eli kevyemmän harjoittelun kautta uuteen nousuun.
23.8. Ti iltapäivä: kevyttä juoksua 20.02km@5’50min/km. Takareidet aika tintissä punttitreenistä.
24.8. Ke iltapäivä: kevyttä juoksua 14.14km@5’53min/km, edelleen reisissä aika mukavaa punttijumia. Ilta: perusjuoksua 6.37km@4’56min/km.
25.8. To aamupäivä: reipasta juoksua 29.14km@4’56min/km. 8 kierrosta pörhölänkankaan 3,2km lenkkiä ympäri siten, että joka kiekan jälkeen lyhyt pätkä kävelyä. Alkuun ja loppuun lyhyet verryttelyt ja jäähdyttelyt. Niin sanottu työosuus 25.7km@4’50/km sellaisella ”satasen tunteella”. Eli täsmäharjoittelua tulevaa Wihan kilometrejä ajatellen. Ilta: rentoa kävelyä 4.01km/36.59min.
26.8. Pe aamu: mäkiharjoittelua maastossa 21.33km@7’03min/km, 1038m+.
27.8. La aamu: kevyttä juoksua 5.50km@6’05min/km. Ilta: kevyttä juoksua 5.46km@5’48min/km.
28.8. Su ilta: perusjuoksua 10.06km@4’50min/km, sisältäen 3x3min/3min kovat vedot.

29.8. Ma iltapäivä: kovaa juoksua 12.01km@4’21min/km, mistä tv-kovan osuus 8.5km@3’57min/km tahdilla. Ilta: reipasta kävelyä 5.01km/44.28min.
30.8. Ti aamu: kevyttä juoksua 15.59km@6’16min/km.

Advertisements
Categories: Yleinen

Artikkelien selaus

Kommentointi on suljettu.

Pidä blogia WordPress.comissa.

%d bloggers like this: